DUTA-DUTA PRO MAHASISWA ANDA!

Posted: Januari 12, 2009 in Mainpost

100_2526

Saudara Adi Syahid Mohd Ali

Pengerusi Pro-M USM 2008/2009

Pusat Pengajian Sains Kemasyarakatan/2

Calon Konstituensi Umum

100_0955

Siti Hajjar Hassan

Pusat Pengajian Teknologi Industri/2

Calon Konstituensi Umum

100_2782

Sawaluddin Rahmat

Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan/2

Calon Konstituensi Pusat Pengajian Ilmu Pendidikan

sufian4

Advertisements
Komen-komen
  1. promusm berkata:

    nantikan beberapa duta ProM anda..

  2. syahidah berkata:

    Akhirnya ada senarai calon~..lama saya tungguh nak lihat..terima kasih untuk makluman ini.

  3. ukhti serikandi berkata:

    ai. ramai nie jer ke nak jadi duta??ari tu adi syahid kata Pro M nie mewakili majoriti warga kampus..tp tgk sekerat dua jer yang jadi calon..naper xpenuhkan jer kouta kerusi yang dipertandingkan..mampu ker suara anda didengari..erm Ng, Husna, Joraiha, Hisham, Abd Hafiz, Chooi Ling bukan dri kalangan Pro M ker?? xder dalam gambar pun..xkan pilih kasih kot..xbaik mcm tu..kena bg sama rata..Naper dah pecah ker kapal yang dilayari..apapun..selamat berjuang.. dan klu menang, selamat menjadi YB..

  4. promusm berkata:

    salam ukhti serikandi.. erm..nampaknya enti begitu prihatin dengan perkembangan PRoM, terima kasih. saya akan upload gambar2 mereka. insyaAllah. Di sini saya ingin menyeru rakan2 sekali untuk sama2 kita membuat perubahan dalam Majlis Perwakilan Pelajar!! Bersama Mahasiswa Menjunjung Perubahan!!

  5. mahasiswa bebas berkata:

    Assalamualaikum. Pesanan ini untuk mereka yang melabelkan diri anda promahasiswa. Saya cukup tertarik dengan kenyataan penulis bahawa tika saat bumi palestin diserang yahudi, kita disini bergelak ketawa dengan program yang bersuka ria. Ingin saya bertanya pada penulis, apakah faedah dan kesan daripada perhimpunan yang diadakan di depan masjid? Dapatkah menghalang yahudi daripada menyerang saudara kita di Palestin? Adakah suara anda sekalian didengari oleh pemimpin negara kita? Dalam pertubuhan negara Islam, kita mempunyai negara yang cukup hebat malahan jauh lebih hebat daripada Malaysia seperti Iran, Arab Saudi dan sebagainya. Pada penulis, kenapa mereka tidak membantu Palestin? Negara mereka jauh lebih hebat dalam aspek teknologi tetapi tidak digunakan untuk membantu sesama negara Islam. Ini kan kita yang negara yang biasa sahaja. Kalau benar program seperti Malam Kesenian Anak-Anak Negeri di Dewan Budaya dan Karnival Rakan Muda 2009 seolah-olah tidak menghormati penderitaan yang dialami oleh saudara kita di Palestin, saya ingin bertanya pada penulis.. Berapa kali kah anda berdoa untuk bumi Palestin? Jika anda benar-benar prihatin, kenapa promahasiswa tidak mengadakan kutipan derma untuk membantu mereka di sana? Jangan hanya tahu mencari kesalahan orang sahaja dan mengganggap diri anda orang yang baik serta hanya tahu bercakap sahaja tetapi hanya mampu mengadakan perhimpunan yang tidak berfaedah langsung malahan langsung tidak membawa kesan atau perubahan cuma hanya ada satu banner yang besar bagi menunjukkan pada orang ramai yang anda prihatin?

  6. Z berkata:

    salam
    kpd duta2 pro-m, sy ingin mengucapkan semoga berjaya kpd anda..
    namun, kpd sdr sawalluddin,jgn la hanya menuduh org lain sembarangan, memanggil mereka lembu dicucuk hidung atau barwa…x baik tu..ini akan mencemarkan perjuangan pro-M…cuba la bercakap dgn sopan…

    kpd yg lain2, setakat ini nampaknya anda semua dpt menyampaikan hujah anda dgn baik…sekali lg selamat berjaya sy ucapkan.

  7. nami berkata:

    Student Power!

  8. promusm berkata:

    assalamualaikum.. terima kasih kepada saudari Z atas tegoran tersebut. insyaAllah.. sokongan anda, kejayaan kami. Bersama Mahasiswa Membangun Universiti!

  9. promusm berkata:

    waalaikumsalam..
    bagi saya, perhimpunan menunjukkan dalam hati kita masih ada rasa ‘Peduli’ kepada saudara kita di Palestin..
    Rasulullah s.a.w pernah bersabda “barangsiapa yang bangun pada pagi hari tetapi tidak memikirkan mengenai saudaranya, maka, dia bukan sebahagian dari umatku”
    soalan-soalan mahasiswa bebas saya pulangkan semula persoalan tersebut kepada awak??
    berapa kali awak berdoa untuk Palestin?
    wallahualam..
    wassalam

  10. promusm berkata:

    Student Power!

  11. bun berkata:

    sori..
    tapi nak ckp pilihanraya kampus kat uitm ni mmg boring betol. x berkembang lagi mahasiswa di sini ..
    mintak rakan2 ProM di uitm lebih menonjol dan beranikan diri lagi..

  12. saya berkata:

    salam..
    erm, ada betulnya tak payah buat demo kalau demo tu nak tunjuk pada israel kita tak suka.diorang apa peduli. mmg hakikatnya israel tahu semua org tak suka tindakan mereka. tp kalau tujuan demo tu nak bg kesedaran pada rakyat kita supaya aware dgn isu saudara kita disembelih di palestin, or nak gesa kedutaan mesir hantar tentera ke sana, or maybe gesa malaysia hantar tentera jugak, its really good. bila rakyat sedar akan isu ni, iA kita harap ramai yg membantu mungkin dari sudut memboikot brngn yg menyumbang saham kepada israel.

    tp, pelik sgtla kalau ada yg buat program berpesta dengan alasan nak kutip duit utk palestin. ingat! MATLAMAT TAK MENGHALALKAN CARA! duit tu tak layak nak diberi kepada org yg nak mati syahid. jelas sekali cara nak dapatkannya HARAM!.
    kenapa cetek sgt fikiran MAHASISWA sekarang? asal kutip duit ja, kena pesta, kena hiburan, kena tarian? kenapa?
    bukankah boleh anjurkan larian2 merestas desa contohnya, sambil memohon sumbangan masyarakat, bawak sepanduk sambil lari, letak pic2 yg menyayat hati.

    tak pun, gesa stesen media utk membincangkan isu ini besar-besaran!

    sedaralah! saudara kita di palestin memerlukan tentera dan peralatan perang!

    demo yang dianjurkan oleh skuad sukarelawan hari tu apa motifnya? kalau motif sesuai dan praktikal, semua org patut skong.

    papapun, tahniah kepada YB2 baru kita samada dari proM sendiri or aspirasi.
    kepada bakal ydp yg kemungkinannya adalah saudara syafiq, ingat! jadi diri sendiri..apa yg anda belajar dalam KPRS, di msjid, dalam majlis2 ilmu, kelas perbandingan agama dsbg, gunakan ilmu tu sebaiknya dan terus mencari
    ilmu2 yang seterusnya. jgn biarkan yg halal bercampur dgn yg haram! anda perlu bertegas dgn hak dan bertegas dgn yg batil! jadi diri sendiri! jgn hancurkan mahasiswa usm!

    ok, wallhua’alam..

  13. syahidah berkata:

    Hmm..berapa kali saya sendiri berdoa untuk Palestin?..

    Bagi saya perhimpunan menentang Palestin itu membuktikan mereka yang terlibat telah melakukan satu usaha dan bukti mereka peduli..(Bersetuju dengan pro-M).

    Sekurang-kurangnya tidak mempolitikkan agama..

    Namun , tak kira siapa anda mengeluarkan kata-kata kurang baik kepada pihak lawan itu kelihatan kurang bijak berbanding nilai-nilai murni yang sepatutnya..

    Student Power!..

  14. politikus berkata:

    Good job guys, keep it coming. educated our students and create awareness among them, try to focus more to that kind of strategies. it would help in long run…
    remember knowlage, wisdom and education is da key for any revolution or movement……information is vital……
    tc n gud luck…….

  15. kak za berkata:

    assalamaualaikum…kepada moderator, ana harap dapat menukar blog che det..dah lama dah bertukar.. ni webpage dia yg baru
    http://www.chedet.cc.

  16. promusm berkata:

    terima kasih kak za.insyaAllah

  17. cikgu zainal berkata:

    Syabas dan tahniah. semua bangga dengan komitmen kalian.

  18. cintaillahi84 berkata:

    nice n very good
    suksess n takbir3x

    dr.khalifah
    http://fendicentre.com

    PELUANG KERJAYA
    http://fendicentre.com/peluang-kerjaya

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s